Sunday 13 May 2012

The Norwegian Sun and Kapitan Glowacki in front of Hamlet´s castle


This is the Norwegian Sun (259 x 38m) in front of Hamlet´s Kronborg castle. The ship, which has a passenger capacity of 1936, left Copenhagen tonight and is heading for Warnemünde.


The Polish tall ship Kapitan Glowacki (23 x 7 m) also passed Kronborg today, about half an hour before the Norwegian Sun. The brigantine  has an interesting history: 

STS Kapitan Głowacki (ex-Biały Słoń, ex. Henryk Rutkowski) - brigantine, sail training ship and flag ship of Polish Yachting Association. Home port Szczecin. The vessel was built in 1944 as a German patrol cutter and was taken in 1945 as a reparation and rigged as a gaff ketch for sail training.

And here you can see the two ships a few minutes after having passed Kronborg: 



1 comment:

  1. Hej! Mikael från Helsingborg. Jag har en förfrågan att göra dig som gäller bild-rättigheter.
    Jag har länkat med en thumbnail till detta inlägg på ett superpopulärt reseforum vid namn CruiseCritic.com. Detta är forum no.1 för erfarna cruisers ifrån främst USA/Can och GB/Aus/NZ.
    Nu har jag fått en fråga från en sån cruiser från Canada om tillåtelse att skicka en kopia av NCL Sun bilden till dennes svär-föräldrar som utvandrade från Danmark för 63 år sen och nu i Maj i år gjorde en kryssning (Baltic capitals - 9 days) just på det fartyget när du tog bilden.
    Min fråga är om du kan ge den tillåtelsen och då skicka en kopia till mig på [3670189@gmail.com] som jag då kan lämna vidare till dom. Om inget annat så blir det reklam för regionen ;) och det vill vi ju ha eller hur... / Mikael

    ReplyDelete